Waarom zou je je logo redesignen? Daar bestaan diverse goede redenen voor. We hebben ze voor je op een rijtje gezet.
Meer dan eens kan een logo beter gestileerd worden. Door de vormgevingseisen die de huidige tijd stelt, of doordat je onderneming inmiddels verder is gegroeid en toe is aan een opfrissing van de uitstraling. Het logo blijft hetzelfde, maar komt er strakker en beter gestileerd uit te zien. Zelf als je een tijdloos logo hebt, kan er nog veel aan de stilering verbeterd worden.
Je logo bestaat maar je bent als onderneming verder gegroeid dan waar je ooit was gestart. Vaak weet je na één of twee jaar pas echt wie je als bedrijf bent. Bovendien kan budget hierin ook een rol spelen. Door voortschrijdend inzicht en ontwikkelingen heb je jezelf opnieuw uitgevonden. Als het oorspronkelijke logo niet meer volledig bij je past terwijl je wel je herkenbaarheid wilt behouden, kies je voor een vernieuwd of verbeterd logo.
Het kan ook gebeuren dat je een andere doelgroep kiest of dat blijkt dat je product of dienst juist bijzonder goed aanslaat bij een van je subdoelgroepen. Je verscherpt je propositie en uitstraling en daar past een restyling van je beeldmerk bij.
Een logo waar een idee achter zit, biedt eindeloos veel kansen voor de ontwikkeling van een rijke vormtaal. Die gaat verder dan een huisstijl en zorgt voor herkenning van je merk in allerlei uitingen. Denk hierbij aan karakteristieke elementen in je online kanalen, in advertenties of reclamebanners, brochures, verpakkingen, het interieur, tijdens evenementen en ga zo maar door.
Volop goede redenen redenen dus.
We gaan met je om tafel en bekijken samen de mogelijke gradaties waarin je logo en visuele identiteit gerestyled kan worden. Kleine verbeteringen waardoor je er als onderneming weer strak bijstaat, of de ontwikkeling van een nieuw concept omdat daar kansen liggen.
Door met enige regelmaat over je groei te communiceren, weet de wereld dat je nog steeds bestaat en dat het goed gaat. Ook schijnbare stilstand kan achteruitgang betekenen. Door over je groei te communiceren, gaat de vooruitgang niet onopgemerkt aan je doelgroep voorbij.
Interesse? Neem voor een kennismaking contact op met Hans.