Een software-ontwikkelaar is een compleet andere ondernemer dan een slager. Hoe uit zich dat in vormgeving en design? Zonder platgetreden paden te bewandelen, kunnen we zeggen dat het logo de identity van het merk moet vangen in een pure, overtuigende vorm.
Maar hoe boks je dat voor elkaar? Iedereen die verantwoordelijk is voor een sterk merk kan dit merk niet in een of twee woorden omschrijven. Daar zitten veel meer woorden, plannen en ideeën achter. Het is onze taak om het merk te leren kennen en de identiteit te doorgronden. Met die kennis gaan we aan de slag voor het logodesign. Daarbij denken we in vorm en vooral ook in vormtaal, wat een veel breder onderdeel van de identiteit is dan vormgeving alleen.
Bij identity design zetten we het complete visuele merk neer. Het logo is daar de meest gestileerde vorm van. Maar alles wat je merk visueel maakt, valt onder identity design. Van de vormtaal op het visitekaartje tot de inrichting van je pand en van je website tot een landelijke printcampagne.
Goed identity design blijft ook overeind zonder dat het logo erop of erbij staat. Het hoogst haalbare doel is dat de identity voor iedere consument goed herkenbaar is aan de vormtaal, zelfs zonder daarbij het logo te zien.
Nog knapper is het om dit met beperkte middelen voor elkaar te krijgen. Niet elk merk heeft het budget om de wereld te laten wennen aan bijvoorbeeld rood en geel, zoals McDonalds of aan magenta, zoals T-Mobile. Met de gekozen onderscheidende vormelementen zorgen we ervoor dat je merk binnen korte tijd top of mind wordt bij je doelgroep.
Een sterk idee, onderscheidende vormgeving en voldoende uitingen om deze door te ontwikkelingen, zijn hierbij key. Dit behoort tot de leukste opdrachten waar we graag onze tanden inzetten.
Klaar om van jouw merk een sterke identiteit te maken? Kom langs en wij maken er werk van. Bel met Ruud op onderstaand nummer.