Brainstorm & briefing

Brainstorm & briefing

Een nieuw product of merk in de markt zetten. Een bestaande merkidentiteit afstoffen door middel van een rebranding. Of online meer klanten bereiken met een nieuwe website of een middelenvrije reclamecampagne. Elk product dat we maken, begint met een constructieve brainstorm.

Naast een goede kop koffie komen er bij een brainstorm veel zaken op tafel. Achtergrondinformatie, ideeën, ontwikkelingen, planning, strategie, persoonlijke smaak en ga zo maar door. We vragen u het hemd van het lijf.





Alle input melken we uit tot we een goed beeld en helder inzicht hebben in uw merk. Met een eigen blik kijken we waar de mogelijkheden liggen. Zodat wij, maar zeker ook jij er na de brainstorm zeker van zijn dat alle kansen worden benut.

Verder geven wij graag advies over de mogelijkheden in strategie, communicatie en middelen. De brainstorm is dus een belangrijke fase die aan de kick off van een project voorafgaat. Daarna kan de creative brief worden geschreven.

Briefing

Een briefing is een document waarin we onszelf een aantal belangrijke vragen stellen. Zoals wát is het product of dienst nu precies? Wat is er uniek aan en waarin is het onderscheidend ten opzichte van de concurrentie? Wat willen we erover vertellen en op wat voor toon doen we dat? En: wat beklijft bij de mensen in je doelgroep?

Als het ‘wat’ oftewel de strategie is bepaald, kan de creatieve briefing worden geschreven. Die vormt een belangrijke leidraad voor de conceptfase, het ‘hoe’. Het schrijven van een goede briefing is dus het goed formuleren van vragen en het verzamelen van belangrijke informatie. Concreet en helder opgeschreven, zonder tegenstrijdigheden.

Traditiegetrouw schreef de klant vaak zelf de creatieve briefing. En als de knowhow intern aanwezig is kan dat natuurlijk prima. Onze ervaring is dat het schrijven van een goede briefing vaak het resultaat is van een goed één tweetje tussen de klant en het bureau. We stropen graag de mouwen op om samen tot een inhoudelijke en waterdichte creatieve briefing te komen.

We kunnen zelfs de volledige briefing voor je schrijven. Met voldoende informatie en de juiste input, dat dan weer wel.

Aan tafel? Neem voor een kennismaking contact op met Ruud.