Ken je de liervogel? De telefonische fondsenwervers van Kalff inmiddels wel. Deze vogel kan in de natuur iedere vogelstem perfect nadoen. Uitstekende metafoor dus, voor wat dit callcenter doet: Bij Kalff wordt gebeld voor de meest uiteenlopende goede doelen. Denk aan Unicef, Artsen zonder Grenzen, Rode Kruis, Cliniclowns, Greenpeace, etc. De callagents zijn in staat om de stemmen van de vele verschillende organisaties te vertolken.
In het logo hebben we gebruikgemaakt van de restruimte in de letter K voor het lijf met daaronder de kenmerkende staart van het dier.
Op de website maken we flink gebruik van de 3 ondersteunende huisstijlkleuren. Door een ruim grid en een heldere 2- en 3-koloms opzet komt deze keuze goed tot zijn recht.
De site is ontworpen met de mobile first gedachte: alles is in eerste instantie ontworpen voor mobiel gebruik en dat is vervolgens doorvertaald naar desktopweergave. De belangrijkste functie van de site is immers om mensen te werven die een bijbaantje zoeken als call agent. Met name jonge mensen maken nu eenmaal veel meer gebruik van mobiele telefoons.
In de visitekaartjes is het flat design doorgetrokken. Ze kregen een ruime vlakverdeling en een abstracte versie van de speech balloon, die zich richt naar de snavel van de bijzondere vogel.
De medewerkers van Kalff mailen automatisch met verschillend gekleurde speech balloons, waardoor ontvangers de drie tinten van de huisstijl altijd te zien krijgen.
De sfeer van de fotografie is gebaseerd op de karaktereigenschappen van de medewerkers: open, vriendelijk, toegankelijk, extravert en outgoing.
Voor de social-mediakanalen hebben we het artwork gemaakt in dezelfde huisstijlkleuren. Dit maakt het helemaal af en levert een verzorgde uitstraling op.