Bastillariecase

De bastilla is een rijk gevulde pastei uit Marokko die veel gegeten wordt bij bruiloften. Toen de bastilla als 'Vergeten Gerecht' in de uitzending kwam bij De Wereld Draait Door, met chef-kok Robert Kranenborg, werd het idee geboren om er een product van te maken. En voor een product moet een identity worden opgericht. Wij hebben het logo en de vormtaal voor Bastillarie ontwikkeld.

Net als de bastilla zelf, is het logo handgemaakt en een kruising tussen een modern font en calligrafie.

Inspiratie vormtaal

"Zouden we met Arabische mozaïeken de ingrediënten van de bastilla kunnen uitbeelden?" Met deze vraag gingen we van start. We maakten een custom-made grid waarin drie maten van de mozaïekbastilla aaneensluiten.

De bastilla zelf als basis van de vormtaal Arabisch mozaïek als inspiratie voor het design grid van de mozaïekbastilla
Logo-animatie met het kleurpatroon gebaseerd op de ingrediënten van de bastilla

Poedersuiker - deeg - duif: de drie lagen van de bastilla als abstract kleurpatroon

Visitekaartjes Bastillarie met het kleurpatroon dat reclamebureau Gedachtegoed in Amsterdam ontwikkelde

Stationery

Het patroon komt hier echt tot leven. De verschillende maten maken verschillende composities die uitermate geschikt zijn voor bijvoorbeeld het aankleden van de visitekaartjes.

Branded foodtruck met logo en kleurpatroon van Bastillarie

De foodtruck laat zich moeiteloos in stijl kleden met het bastilla-mozaïek.

bekijk ookdeze cases