De bastilla is een rijk gevulde pastei uit Marokko die veel gegeten wordt bij bruiloften. Toen de bastilla als 'Vergeten Gerecht' in de uitzending kwam bij De Wereld Draait Door, met chef-kok Robert Kranenborg, werd het idee geboren om er een product van te maken. En voor een product moet een identity worden opgericht. Wij hebben het logo en de vormtaal voor Bastillarie ontwikkeld.
Net als de bastilla zelf, is het logo handgemaakt en een kruising tussen een modern font en calligrafie.
"Zouden we met Arabische mozaïeken de ingrediënten van de bastilla kunnen uitbeelden?" Met deze vraag gingen we van start. We maakten een custom-made grid waarin drie maten van de mozaïekbastilla aaneensluiten.
Poedersuiker - deeg - duif: de drie lagen van de bastilla als abstract kleurpatroon
Het patroon komt hier echt tot leven. De verschillende maten maken verschillende composities die uitermate geschikt zijn voor bijvoorbeeld het aankleden van de visitekaartjes.
De foodtruck laat zich moeiteloos in stijl kleden met het bastilla-mozaïek.