Noodhulp van Dichtbij is een jaarlijks event van Artsen zonder Grenzen, in Nederland. In drie grote steden zetten zij hun tentenkamp op. Zo laat Artsen zonder Grenzen de wereld van hun hulpverlening van dichtbij zien.
Aan ons de vraag om een overkoepelend concept te ontwikkelen dat informeert en activeert om naar het tentenkamp te komen met daar bovenop de mogelijkheid om nieuwe donateurs te werven.
Dat de hulpverleners normaal naar het buitenland gaan om hulp te verlenen maar nu voor één keer juist Nederland intrekken om voorlichting te geven, was de basis voor het concept. De wereld van Artsen zonder Grenzen op z’n kop dus.
In de printcampagne zijn echte medewerkers te zien en de landen waar zij gewerkt hebben. De aankondiging vertelt dat Noodhulp van Dichtbij naar de betreffende stad komt.
Michiel, een van de helden van de campagne, speelt de hoofdrol in de video-uitnodiging. Voor de pers is een speciale uitnodiging gemaakt. We hebben de aankondiging opgenomen op de plekken van de tentenkampen, in de opslag van AzG en in het depot achter de douane bij Schiphol.
Voor het event hebben we verschilende uitingen gemaakt. Zoals een toeganspoort, verschillende signings en drukwerk.
In noodhulpgebied gaat AzG per fiets het gebied door om kenbaar te maken dat zij er zijn. Dit hebben we ook in Utrecht, Eindhoven en Zwolle gedaan.
In noodhulpgebied gaat AzG per fiets het gebied door om kenbaar te maken dat zij er zijn. Dit hebben we ook in Utrecht, Eindhoven en Zwolle gedaan.
Tijdens de drie eventkampen worden er complete noodhulpkampen voor in het echte hulpgebied bij elkaar gedoneerd. Hiervoor hebben we de volledige inhoud van een noodhulptent uitgelegd in een studio en er van bovenaf meerdere high-res foto’s van gemaakt. Op de actiesite kan de bezoeker tot op het kleinste detail in- en uitzoomen om een item te doneren aan het kamp.
Onderin de site is te zien hoeveel tenten er in welke stad bij elkaar gedoneerd zijn.
Om op elke millimeter haarscherp te kunnen inzoomen, hebben we 24 foto’s van 50 megapixels aan elkaar geschoten, dat zijn uhm ...heel veel pixels.
Om op elke millimeter haarscherp in te kunnen zoomen hebben we 24 foto’s van 50 megapixels aan elkaar geschoten, dat zijn uhm ...heel veel pixels
RTV Oost is één van de mediapartijen die de actie heeft opgepikt. Eerlijk is eerlijk, heel veel beter dan dit hadden wij de actie niet kunnen toelichten.
RTV Oost is één van de media partijen die de actie heeft opgepikt. Eerlijk is eerlijk, heel veel beter dan dit hadden wij de actie niet kunnen toelichten.